#11 Hur du sminkar dig

Börjar med concealer under ögonen och där jag känner att det behövs lite extra täckning. Sedan pudrar jag över concealern och där det lätt blir glansigt. Solpuder och rouge åker på efter det. Sedan fyller jag i ögonbrynen och suddar ut med en liten borste. Om jag känner för att använda ögonskugga så tar jag min primer först och sedan de skuggor jag vill använda. Sedan böjer jag ögonfransarna och smetar på lite mascara. Enkelt och bra. 
 
Jag varierar mig väldigt mycket så det är inget som jag alltid gör likadant. Hur jag gör beror ofta på hur lång tid jag har på mig. På morgonen innan jag ska till skolan gillar jag att sova länge och får sedan stressa mig genom morgonen och då hinner jag inte sminka mig så mycket. Alla borstar jag använder är förresten från Elf.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback