Twilight.

Tänk att något som varit en så stor del av mitt liv sedan jag var en liten 12-åring tar slut i veckan. Det är med blandade känslor jag tänker på sista filmen. Vill verkligen inte att det ska vara över, samtidigt som jag mer än något annat vill se den.

Jag började läsa Om jag kunde drömma 2009 och blev genast beroende. Större delen av min hjärna ägnade sig nog åt Twilight det året. Då var det mest ohmyedwardhanärsåjävlasnygghyperhyperhyperännumerhyper osv osv. Det var genom Twilight jag började umgås med Stina, ni skulle nog inte vilja veta hur mycket vi hyperventilerat över denna film- och bokserie. HELT SJUKT MYCKET om jag får säga det själv.

Under dessa snart fyra åren har jag bland annat:
  • Stalkat Robert Pattinsons liv
  • Läst alla böcker på svenska och engelska flera gånger
  • Skrivit brev till Robert Pattinson och fått svar (!!!!!!!)

  • Inrett hela mitt rum med serien som inspiration (inspiration är väl kanske en lätt underdrift)

  • Gråtit över att jag varken kunde eller fick åka till Hovet när skådespelarna var där
  • Följt x antal Twilight-relaterade bloggar, något jag gör än idag
  • Läst varenda artikel om Twilight jag har kommit över
  • Skrivit en jäkla massa formella brev till Statens Biografbyrå för att få dem att sänka åldersgränsen på New Moon
  • Spelat in en egen parodi med några kompisar, nej ni kommer inte få se den för vi var så jävla fula hahaha
Det är bara några exempel på allt. Som ni ser var jag helt beroende och levde för allt som hade med Twilight att göra. Anledningen till att jag fortfarande älskar det så mycket är nog främst för att det har gett mig så många roliga minnen samtidigt som det har inspirerat mig och lärt mig så mycket. Nu har jag ju faktiskt insett att okej, filmerna är inte världens bästa och okej, Edward är världens jobbigaste och töntigaste ibland. Och jag hatar inte personer som inte gillar Twilight. En glittrande vampyr, en snubbe som inte verkar äga en tröja samt en tjej med bara ett ansiktsuttryck kanske inte är något för alla. Fine, jag är okej med det. Alla kan ju inte tycka om allt.

MEN det som gör mig så himla arg är hatet. Jag tycker varken att Harry Potter-filmerna eller James Bond är särskilt bra, säger en det högt får en alla emot sig. Men tydligen är det helt okej, till och med "coolt", att hata Twilight. Bara jag som inte ser logiken i det? Hade jag sagt att jag älskade att läsa kilotunga böcker om 1800-talisternas hygienvanor (dåligt exempel haha, men ni fattar) hade det fan varit mer accepterat. Kan inte alla bara acceptera att alla är olika och gillar att läsa olika, okej?

Tillbaka till det jag skulle skriva egentligen: DET ÄR FAN SLUT PÅ FREDAG. Det är då jag ska se Breaking Dawn part 2. Kommer gråta ögonen ur mig.
Kommentarer
Postat av: Stina

Naaw jag kommer ihåg när vi typ insåg att båda gillade twilight och började vara med varann <3 Och sommaren vi sprang runt huset av en väldigt konstig anledning... XD

Svar: HAHAHAHAH vi var så himla sära! Men kul var det!
Agnes

2012-11-13 @ 21:06:34
URL: http://stiinao.blogg.se
Postat av: Josse

du kommer dö. jag levde. sen dog jag. jag grät. jag dog. nu är jag död. deprimerad över att allt är slut. nu är jag död

Svar: Rest in peace! Jag kommer också dö.
Agnes

2012-11-14 @ 13:34:16
URL: http://irymdenfinnsingakanslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback